Business Telefon(3101) Kullanım Kılavuzu

1-Menü seçim tuşları

2-Gelen çağrı ışığı ve mesaj saklama ışığı

3-LCD ekran

4-Menü ilerleme tuşları

5-Mesaj tuşu (MSG)

6-Hold (Beklemeye alma tuşu)

7-Programlanabilir tuşlar (1. çağrı,2. çağrı, feature, transfer)

8-Speaker (hopörlör) tuşu

9-Numara tuşları

10-Ses azaltma

11-Sessizlik tuşu

12-Ses artırma

13-Speaker

14-Ahize

1. Menü Seçim Tuşları (Komut Tuşları)    : Bu tuşlar dahili kullanıcı dizini kullanılırken komutları seçmenize olanak sağlar. Buradaki üç komut Seç, Geri ve Çık komutlarıdır.

2. Gelen Çağrı Işığı ve Mesaj Saklama Işığı :Telefona çağrı geldiğinde ve sesli mesaj bırakıldığında etkin olur.

3. LCD Ekran           : LCD Ekran, telefon durum mesajları, Arayanın Kimlik Bilgileri, ve sesli postaları içeren posta kutunuz içindeki mesaj sayısına ilişkin bilgiler sağlar. Bunu aynı zamanda dahili kullanıcı dizinini görüntülemek içinde kullanabilirsiniz.Telefonunuz çalışır durumda olmadığı zamanlarda, ekranda geçerli tarih ve saat görüntülenir.

4. Menü İlerleme Tuşları (Kaydırma Tuşları)      : Bu tuşlar, dahili kullanıcı dizini içindeki kullanıcı adları arasında kaydırma yapmanıza olanak tanır.

            Örnek: Directory (telefon rehberi) menüsüne girebilmek için menü ilerleme tuşlarını kullanarak bu menüye ulaşılacak ve menüyü etkinleştirmek için de menü seçim tuşlarından seç komutunu kullanarak Directory menüsündeki telefon numaralarına ulaşılacaktır.Network telefon sistemindeki kayıtlı tüm telefonlara soyadı düzeninde tuş takımını kullanarak ulaşıp, arama yapılacak kişi bulununca menü seçim tuşlarından Seç tuşu kullanılarak arama gerçekleştirilecektir.

 

5. Mesaj Tuşu (MSG)          : Sesli postanızı APX sesli mesaj sistemi yoluyla göndermek için bu tuşa basın. Gelen mesajlarınızı dinlemek içinde bu tuş kullanılacaktır.

6. Hold - Beklemeye Alma Tuşu     :Arayanı beklemeye almak için bu tuşa basın. Beklemeyi sonlandırmak, bekleyenle görüşmeye devam etmek için   bekleme durumundaki  1. çağrı ya da 2. çağrı tuşlarını kullanın.

7.Programlanabilir Tuşlar  :1. çağrı, 2. çağrı, feature, transfer tuşları bulunur.

 

1.      Çağrı : Gelen ilk çağrı

2.      Çağrı: Birinci çağrı ile gelen diğer çağrıyı gösterir. Gelen iki çağrı arasında bekletme (HOLD) tuşu ile her hangi bir çağrıyı beklemeye alıp diğer çağrı ile görüşme yapılabilmektedir.

Feature: Telefondaki tuşlarla tanımlanmayan özellikleri özellik tablosundaki kodlardan faydalanarak kullanabiliriz.

                        Örnek:Tüm gelen çağrıları maile yönlendirmek için  FEATURE + 440 tuşları kodlanır.

Transfer : Gelen bi çağrıyı başka bir numaraya transfer etmek için kullanılır. Gelen çağrı aktifken transfere basılıp aktarılacak telefon numarası girilerek tekrar transfer tuşuna basıldığında çağrı transfer edilen numaraya gidecektir.

8.Speaker (hopörlör) Tuşu: Ahizesiz olarak gelen çağrıya cevap verilir. Ayrıca arama yaparken de  speaker tuşunu aktif edip arama yapılacak numara tuşlanarak ahizesiz görüşme yapılabilmektedir.

9. Numara Tuşları : Aranacak telefon numaralarını tanımlamak ve telefondaki rehberde soyadına göre arama yapmak için kullanılır.

10. Ses Azaltma : Gelen arama uyarı sesini azaltır.

11. Sessizlik Tuşu : Gelen ya da giden çağrıyı yanıtlarken karşı tarafın duyması gerekmeyen konuşmalar için aktif edilir. Tekrar karşı tarafla görüşme yapmak için tuşa basılıp görüşmeye devam edilir.

12. Ses Artırma: Gelen arama uyarı sesini arttırır.

13. Speaker: Ahizesiz konuşmada sesin karşı tarafa gitmesini ve karşı tarafın sesini bize iletmeye yarar.

14. Ahize

 

TEMEL ÖZELLİKLER

Arama             :Ahizeyi kaldırıp çevir sesi alın ve numarayı tuşlayın.

Bekletme         :Görüşme sırasında HOLD tuşuna bi kez basın. Çağrı beklemeye alınır.

Transfer Etme:Görüşmekteyken  TRANSFER tuşuna basın. Çevir sesi alıp aktarma  yapacağınız numarayı tuşlayın. Karşı tarafın almasını bekleyip veya beklemeden TRANSFER tuşuna basın. Çağrı transfer olur.

Telefon Menüleri: Numara tuşlarının yanındaki ok tuşları ile menüye girilir. CALL LOGS menüsü SELECT tuşu ile seçilir. Burada “ Missed Calls”(Cevaplamadığınız aramalar), “Dialed Calls” (aradığınız numaralar),  “Answered Calls” (Cevapladığınız çağrılar). Bu üç liste de son 100 aramayı listeler. Ok tuşları ile ilgili numara bulunup SELECT tuşu ile arama yapılabilinir.

            Menüden ikinci kısım DİRECTORY seçeneğidir. Buradan tüm telefon numaralarına ulaşılabilinir.

Sesli Posta : MSG tuşuna basılıp şifre girilip kare tuşuna basılır. Eğer mesaj bırakılmışsa menülerdeki sesli yönlendirmeler takip edilerek mesajlar dinlenir / saklanır / silinir / başkasına yönlendirilir.

Özellik (Feature) Kodları Tablosu

Kod

Fonksiyon

Kullanılış

455

Call Pickup Extension

<Feature> + 455 + <Çalmakta olan telefon no> (çalan telefonun nosunu biliyorsanız veya yanlışlıkla siz bir çağrı transfer ettiniz ve geri almak istiyorsanız kullanılır)

456

Group Call Pickup

<Feature> + 456 + <grup kodu> (aynı çağrı toplama grubunda olduğunuz birinin çalan telefonunu çekmek için kullanılır)

433

COS override

<Feature> + 433 + <kendi tel. no> + <Vmail şifresi> + # + <çevir sesi> + <Aranacak no> (arama yetkisi sizden daha düşük veya telefonunu kilitlemiş birinin telefonundan kendi haklarınızla arama yapabilmenizi sağlar. Görüşme sizin numaranıza kaydedilir. Arama bittikten sonra telefon eski haklarına geri döner)

430

Conference Add

(Biriyle görüşrken) <Feature> + 430 + <konferansa eklenecek no> + (cevap verince)  <Feature> + 430

431

Conference Drop

(Konferansta görüşürken) <Feature> + 431 (Son eklenen kişi konferans dışına atılır)

441

Direct mail transfer

(Biriyle görüşürken) <Feature> + 441 + <Vmail'ine gönderilecek no> (Biriyle görüşürken yerinde olmadığını bildiğiniz bir başka dahili numaraya görüştüğünüz kişi sesli posta bıraksın diye onu ilgili kişinin Vmail kutusuna doğrudan transfer etmek için kullanılır)

446

Do Not Disturb

<Feature> + 446 (Ekranda DO NOT DISTURB görünür) normal mode geçmek için yine <Feature> + 446 çevrilir ekran normal haline döner. Do Not Disturb modunce NetSet web arayüzünden nereye yönlendirme ayarlandıysa- Vmail, Robot opr. Menüsü, bir dahili veya harici numara - gelen çağrıda telefon hiç çalmadan yönlendirilir)

440

Forward All

<Feature> + 440 (NetSet web arayüzünden nereye yönlendirme ayarlandıysa- Vmail, Robot opr. Menüsü, bir dahili veya harici numara - gelen çağrıda telefon 1 kez çalar ve yönlendirilir. İşlem <Feature> + 440 yapılarak iptal edilebilir)

432

Telephone Lock

<Feature> + 432 +  <Vmail şifresi> + #   (Telefon sadece dahili aramalara açık hale gelir. Ancak diğer bir kullanıcı Feature-433 ile bu telefondan görüşme yapabilir)

434

Change Password

<Feature> + 434 + <mevcut şifre> +  # + < yeni şifre> + # + <tekrar yeni şifre>

431

Last No redial

<Feature> + 431

104

Speaker

<Feature> + 104 (ahizeyi yerine koyabilirsiniz, artık ahizenin hoparlörü ve mikrofonu iptal olmuştur sadece telefon üzerindeki hoparlör aktiftir. Yine Feature-104 ile ahizeyi aktif hale getirebilirsiniz)

888

Account Code

<Feature> + 888 + <hesap kodu> + # + Telefon no, İstenirse görüşme sırasında da <Feature> + 888 + <hesap kodu> + #  ile kod girilebilir

 

Bağlantılar
İletişim
Tel: 0 252 211 1226
Faks: 0 252 211 1263
EPosta: bim@mu.edu.tr
Adres: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
48000 Kötekli/MUĞLA

 

Yukarı Çık